Post thumbnail

War Thunder – avagy a minden egyben MMO háborús játék

Közzétette: Sokhegyi Amadé augusztus 24, 2018

WTlogo.jpg

War Thunder

Kedves olvasó!

A következő cikkben a War Thunder nevű háborús játékot szeretném bemutatni röviden.

A játékot fejlesztő cég, a Gaijin Entertainment, 2002-ben alakult, jelenleg Moszkvában található a központi irodájuk. Legismertebb játékaik a War Thunder, melyről ebben a cikkben írni fogok, és a Star Conflict.

A játékról:

A War Thundert 2012-ben indította útjára a Gaijin, zárt bétaként Windows platformon, kizárólag Oroszországban. Világszerte először 2013. január 28.-án jelent meg a játék, és rengeteg II. világháborút kedvelő játékos felfigyelt rá. A játék jelenleg Microsoft Windows, macOS, Linux, PlayStation 4 és Shield Android TV-n érhető el, és nemsokára megjelenik Xbox One-ra is.

A játék összfegyvernemi jármű csatákat nyújt a játékosnak, tehát lehet repülőkkel, tankokkal és hajókkal is harcolni. A Spanyol Polgárháborútól a Hidegháborúig megtalálhatóak a járművek, de a többségük a második világháborúból van. Több mint 800 játszható jármű található a játékban, repülők és tankok, illetve már második éve folyik a hajók zárt béta-tesztelése, így ezek még nem minden játékosnak elérhetők. A nagyhatalmak mindegyike szerepel a stáblistán a választható nemzetek között: Szovjetunió, Náci Németország, Egyesült Királyság, Japán Birodalom, Amerikai Egyesült Államok, Olaszország, Franciaország és Kína (utóbbi csak a kínai szerveren érhető el), illetve más kisebb nemzet járművei is jelen vannak a játékban (pl.: Canada, Ausztrália és Románia), a 7 fő nemzet valamelyikének lobogója alatt.

A legtöbb játékbeli pálya valós csatahelyszíneken alapszik, mint Kurszk, Sztálingrád vagy Berlin. A pályák mérete az adott játékmódtól függ, de 3600 km2-től 40000 km2-ig terjednek.

Játékmódok

A játékmódok a játékosnak adott segítségek alapján van elosztva 3 részre. A földi csatákban a játékosok mind tankkal mind repülővel bejöhetnek, de légi csatákban csak repülők szerepelnek.

Árkád csaták:

Ebben a módban két csapat található, mindkét oldalon maximum 16-16 játékossal, és minden nemzet játszik minden nemzet ellen. A rongálódás és a fizika elhanyagolható (pl.: gyorsan zuhanó repülőknek nem szakad le a szárnyuk, a tankok jobban gyorsulnak), bár némi realizmus már ebben a módban is fellelhető.

Földi csatákban általában vagy “Domination” vagy “Conquest” a küldetés neve, ezekben stratégiai pontokat kell befoglalni (Dominationben 3-at, Conquestben pedig csak egyet), vagy pedig “Battle”, ahol mindkét csapat alapból kap 1-1 már elfoglalt pontot, és azt kell megvédeni. Egy jatékos 3 tankkal elédhet újra. Itt minden tankparancsnok annyi segítséget kap, hogy a lövedék becsapódási helyét egy “+” jel jelöli a szálkereszten, illetve külső nézetben is. A plusz jel színes, 3 színnel jelöli a játékosnak, hogy mekkora eséllyel fog a lövedéke behatolni az ellenséges járműbe (csakúgy mint a World of Tanks-ban).
Tankot 3 féleképpen lehet kilőni:

  • Megölni minden legénységi tagot, vagy annyit, hogy csak 1 ember maradjon a járműben (ugyanis a tank irányításához legalább 2 ember kell: egy sofőr és egy irányzó)
  • Felrobbantani a lőszerrekeszt. ez már ismerős lehet másoknak a WoT-ból, de itt nem random generált, itt ha eltalálunk egy lőszerrekeszt, nagy valószínűséggel fel fog robbanni (persze, vannak kivételek)
  • Hull breakelni, azaz széttörni a tank testét. Ez a kivégzési módszer csak könnyen páncélozott járműveknél lehetséges (pl.: M18 Hellcat, M41 Bulldog), ugyanis ha egy nagy kaliber vékonyabb páncéllemezt talál el, akkor a lemez használhatatlanná roncsolódik – legalábbis ezen alapul a játékmechanika.

Légi csatákban “Ground Strike” típusú csatával találkozhatunk, ahol – ahogy a neve is sugallja – különböző földi egységeket (AI-kat) kell repülőgépekkel kilőni, vagy “Domination”, ahol megadott számú reptereket (1 vagy 3) kell elfoglalni úgy, hogy egy pár másodpercre leszállunk rá, vagy pedig “Air Domination”, ahol egy adott zónán belül csak az egyik csapat játékosainak szabad tartózkodnia, hogy elkezdődjön a légtér foglalása. Ebben a módban az ellenséges repülők elé egy “leading markert” – avagy egy célzást segítő pontot – kapunk, mely megmutatja, hova kell lőnünk ahhoz, hogy az ellenfél gépét megsebezzük. Fontos megjegyezni, hogy a játékban nincsenek HP csíkok, a sebzés realisztikus, tehát ha egy gép szárnyát leszakítjuk, akkor az le fog zuhanni.

Realisztikus csaták:

Régebben Historical csatáknak hívták, itt már a fizika és a sebzés is valóságosabb, és pár, árkádban megtalálható segítség már nincs bent. Ebben a módban már nem lehet két oldalon ugyan az a nemzet, például itt már nem mehet amerikai amerikai ellen, vagy szovjet szovjet ellen.

Földi csatákban már a játékos teljesítménye (és szerencséje) alapján már háromnál többször is újraéledhet. Minden jármű úgynevezett Spawn-pointba kerül, ez egy csatánkénti pontszám, ami megadja, melyik járművel képes a játékos újraéledni. Saját repülőket is lehet behozni, így megmutathatjuk a többieknek, hogy nem csak mozgó botokat tudunk kibombázni/rakétázni. Ebben a módban már nincsenek markerek, a saját szemünkre vagyunk utalva. Szintén nincs a kis célkereszt, így a távolságbecslés is már a mi feladatunk lesz.

Légi csatákban ezen a fokozaton már vannak gépek amik a reptérről indulnak. Az elfogó vadászok annyi előnyt kapnak, hogy a reptér fölött kb 800m-ről indulnak a levegőből, a bombázók pedig 2000m-ről indulnak. Nincs már egyik repülőn se leading marker, tehát a célzást is teljes mértékben ránkbízza a játék. Valósabb sebzésmodelleken túl sok más változik, például egy túl gyorsan haladó gép szedszakadhat, vagy a G-erő már nagyobb hatással van a pilótákra, így az is lehet, hogy a pilóta elájul, ilyenkor pár másodpercre elveszítjük a gép felett az irányítást. Levegőben már nem lehet újratölteni a fegyverzetet vagy megjavítani a gépet, ehhez le kell szállni a saját repülőterünkre.

Szimulátor csaták:

Ez a teljesen realisztikus mód, persze minimális felhasználói felület segítséggel. Repülőgépnél csak a pilótafülke és a hátsó-lövész(persze csak ha van a gépen) nézet érhető el, tankoknál pedig a parancsnoki kupola fölötti kamera, a lövész szálkeresztje és a vezető optikája nézetek érhetők el.
Repülőkön teljesen magunkra vagyunk bízva, nincs “instructor”, aki eddig megakadályozott bármi nagyobb problémát a géppel. A HUD csak a sebességet, a magasságot, a haladási irányt, a gázkar állását, a víz és olaj hőmérsékletét mutatja.
Egyáltalán nincsnenek player tag-ek, se baráti se ellenséges járművek felett, így vigyázni kell, kire lövünk rá.

Saját (custom) csaták
Bárki létrehozhat ilyen csatát a menüben egy fül alatt, kiválaszthatja a nehézségi fokozatot, a pályát, a játékmódot és még más beállítást. Jelszóval is lehet védeni ezeket a szobákat.

PvE
PvE “Assault” nevű játékmód nemrég került be az 1.67-es patch-csel. Ez egy árkád nehézségű mód, ahol max. 15 játékosnak kell megvédenie a bázist AI támadóegységektől. Elérhető tank és repülő módban is.

Regisztrálni ezen a linken keresztül lehet.